Březen 2018

Konkurz - užitečné tipy

30. března 2018 v 10:37 | Michal Zapský

Konkurz (assessment day) na pozici letuška/stevard může být pro mnoho z Vás něčím novým. Tyto celodenní, někdy i 2 denní konkurzy jsou velice náročné.

Pokud jste se s podobným konkurzem zatím nesetkali, doporučuji si nejprve přečíst můj předchozí článek o konkurzu krok za krokem, zde.

Pokud víte o co se jedná, pak čtěte dále...

Jít na konkurz k letecké společnosti nepřipraven, není zrovna rozumné a rozhodně tenhle přístup nedoporučuji.


Prohlédněte si těchto 7 rad, které Vás posunou blíže k Vaší vysněné práci.


1. Dochvilnost

Přijďte na konkurz včas! Dostavte se na určené místo alespoň 30 minut před stanoveným začátkem. Budete mít čas se porozhlédnout kolem a seznámit se s ostatními kandidáty.

Pozdní příchody se v letecké profesi neodpouští.


2. Profesionální vzhled

Jako budoucí letuška/stevard reprezentující leteckou společnost, Váš vzhled je jeden z důležitých parametrů. Máte zhruba 6 vteřin na to, abyste na zástupce aerolinky udělali dobrý první dojem.

Náboráři si o Vás dělají obrázek hned od prvního setkání. Jaké oblečení máte na sobě a jak se prezentujete je velice důležité.

Dámy:
  • klasický oblek se sukní, jednobarevnou halenku (délka sukně by měla být ke kolenům)
  • punčochy a klasické boty na podpatku
  • vlasy ve stylu francouzský twist nebo drdol (vlasy se nesmí dotýkat límce)
  • nezapomeňte na nalíčení
  • manikura v klasickém stylu

Páni:
  • klasický oblek zapnutý na jeden knoflík, kalhoty a jednobarevnou košily
  • jednobarevnou kravatu, která ladí s oblekem
  • ponožky bez vzorku, které ladí s oblekem a klasické naleštěné boty
  • vlasy v krátkém sestřihu (vlasy se nesmí dotýkat límce a buďte opatrní s případným gelem)
  • pečlivě oholená, čistá tvář
  • nehty krátce střižené
Ujistěte se, že máte hodinky.


3. Komunikace

Snažte se bavit s kolegy hned od prvního momentu. Buďte přátelští a usmívejte se! Tím ukážete, že jste komunikativní typ a jste schopný pracovat v týmu s různými lidmi. Možná kolem sebe neuvidíte žádného ze zástupců letecké společnosti, ale věřte mi, jste sledováni od prvního momentu, kdy vkročíte na místo konkurzu.


4. Týmová práce

Během týmové práce dodržujte základní pravidla.
Za žádných okolností neskákejte nikomu do řeči. Mluvte slušně a srozumitelně. Poslouchejte pozorně a zkuste zapojit do diskuse tiché kandidáty (např. "That is a really good idea, what do you think, Petra?"). Tímhle ukážete, že jste pozorně poslouchali, přemýšleli, máte smysl pro práci v týmu a umíte pomoci ostatním.


5. Detaily o společnosti

Ujistěte se, že máte dost informací o letecké společnosti u které chcete pracovat. Navštivte oficiální stránky společnosti a zjistěte si jakou mají vizy, kolik letadel vlastní, jaké mají destinace, plány na rozšíření, apod.

Můžete totiž dostat otázku typu: "How do you think you would fit into our airline?"

S informacemi, které budete mít, můžete s klidem odpovědět a tím prokázat, že opravdu chcete pracovat pro tuto společnost.


6. Závěrečný pohovor

Dávejte si pozor na řeč Vašeho těla. Nekřižujte ruce ani nohy a seďte vzpřímení. Mluvte pomalu a usmívejte se!

Pamatujte si, že byste mohli být tváří téhle aerolinky, tak jim ukažte, že jste ten pravý kandidát.


7. Po konkurzu

Pokud nebudete úspěšný, neberte to osobně. Získané vědomosti a zkušenosti použijte při Vašem dalším pohovoru třeba u jiné společnosti.

Já osobně jsem poznal lidi, kteří neprošli 6 i 7 konkurzů, ale nepřestali věřit. Nakonec to vyšlo a dnes dělají práci svých snů, za kterou si tak tvrdě šli.

Nenechte se odradit a nemyslete si, že nemůžete být letuška/stevard jenom proto, že jste neuspěli u jedné letecké společnosti. Nevzdávejte to jen proto, že jste neuspěli na jednom konkurzu.

Nikdy nepřestávejte věřit!




Přeji Vám mnoho úspěchů!

Michal.

Co je ATS?

29. března 2018 v 12:00 | Michal Zapský |  Váš životopis

Co všechno víte o Applicant tracking system?

Možná se domníváte, že první krok k Vašemu vysněnému pozvání na konkurz je ten, kdy náborový pracovník obdrží Váš životopis, v rychlosti ho prohlédne a udělá rychlé rozhodnutí, zda Váš životopis skončí v koši a nebo budete pozváni na konkurz.

Velké letecké společnosti takového kalibru jako Emirates, Qatar a Etihad tento způsob rozhodně nepoužívají.

Těm pomáhá ATS (Applicant Tracking System), který filtruje tisíce životopisů před tím, než člověk (náborový pracovník) dostane na stůl ty nejvhodnější.


Co je Applicant tracking system?

ATS neboli Applicant tracking system, je počítačový program, který prohlíží životopisy a vybírá nejvhodnější kandidáty. Ve vašem životopise vyhledává klíčová slova, shodující se s těmi, která byla použita v popisu pracovní nabídky.

A také samozřejmě kontroluje, zda je Váš životopis bez gramatických chyb.


Proč společnosti používají ATS?

Tento systém urychluje a usnadňuje práci náborových pracovníků. Před pár lety byl využíván hlavně velkými společnostmi, ale to už dnes neplatí. Stále více firem a to i těch menších, se spoléhá právě na Applicant tracking system.

Důvody jsou prosté. Tento počítačový program nejen urychluje a usnadňuje práci náborového střediska, ale hlavně také šetří čas a peníze.

Emirates airlines uvádí na svých oficiálních stránkách, že měsíčně obdrží 15000 žádostí na pozici letuška/stevard. To je 500 žádostí denně. Není v lidských silách náborového pracovníka procházet a filtrovat 500 životopisů za den.

Pro náborové pracovníky je velice jednoduché vyhledat a kontaktovat jakéhokoliv kandidáta, který je zaregistrován v tomto systému. To samozřejmě také vede k lepší organizaci celého náborového střediska.



Taleo ATS screenshot/photo credit jobscan.co


Jak takový systém pracuje?

Applicant tracking system má za úkol filtrovat kandidáty na danou pozici a vybrat ty nejvhodnější.

Systém je naprogramován tak, že po obdržení Vašeho životopisu ho uloží do databáze. Náborový pracovník hledající kandidáty, zadá klíčová slova na danou pozici. Pokud Váš životopis obsahuje ta samá klíčová slova, ATS program Váš životopis zařadí na vyšší příčky žebříčku kandidátů.

Klíčová slova hledaná náboráři zahrnují vzdělání, dovednosti a zkušenosti specifické pro danou pozici.




Catsone ATS screenshot/photo credit jobscan.co


A co sociální sítě?

V dnešní době se stále více společností obrací na sociální sítě, kde vyhledávají potenciální kandidáty. Mít profesionální profil na sociální síti, pokud hledáte zaměstnání, je velice důležité.

Existují programy, které mají za úkol prohledávat právě sociální sítě ve snaze najít kandidáty. Mít profesionální profil se základními údaji o vzdělání, pracovních zkušenostech a dovednostech je nejlepší cestou k tomu, jak se zviditelnit.

Samozřejmě, že zde mluvíme o profesionálních sociálních sítích jako je např. Linkedin. Fotografie na Facebooku z vaší poslední párty, žádného náborového pracovníka nezaujme.



Vyhledávání informací je důležité

Váš životopis by měl být upraven zvlášť pro každou pozici o kterou žádáte. Váš životopis by měl jasně říct, proč jste správný kandidát.

Každý zaměstnavatel hledá určité kvalifikace a nezáleží na tom, zda Váš životopis bude napřed prohlídnut osobou nebo ATS programem.

Jste to právě Vy, kdo si musí najít co nejvíce informací o společnosti, pro kterou chcete pracovat. Tyto informace jsou snadno dostupné na oficiálních stránkách společností.

Právě z těchto informací se snažte vyhledat ta správná klíčová slova, která po té zařadíte do Vašeho životopisu.




Přeji Vám mnoho úspěchů!

Michal.

Váš životopis

29. března 2018 v 2:30 | Michal Zapský |  Váš životopis

Váš perfektní životopis v anglickém jazyce



Proč potřebujete perfektní životopis?


Letecké společnosti takového kalibru jako jsou Etihad Airways, Emirates Airline a Qatar Airways dostávají měsíčně tisíce žádostí.

Emirates Airline uvádí na svých stránkách, že měsíčně obdrží 15000 žádostí na pozici letuška/stevard. To je zhruba 500 žádostí každý den!

Pro pracovníky náborového střediska není samozřejmě v lidských silách procházet 500 životopisů denně a dělat rozhodnutí, který z kandidátů bude pozván na konkurz.

Tyto velké společnosti a také spousta jiných po celém světě, používají počítačový program zvaný ATS (Applicant Tracking System). Jednoduše řečeno, Váš životopis nebude číst náborový manažer, ale bude prohlídnut počítačovým programem.

Pro aerolinky je to samozřejmě urychlení náborového procesu a ulehčení práce pro náborové zaměstnance. Nemluvě o ušetrených penězích.

Váš životopis se dostane do rukou náborového manažera až pokud úspěšně projde ATS programem.

Aby Váš životopis prošel tímto programem, musí být napsán v určitém formátu a obsahovat klíčová slova. Pokud nějaké informace chybí nebo životopis není ve správném formátu, počítačový program ho neumí přečíst a je automaticky vyřazen během pár vteřin.

Je proto velice důležité mít správně napsaný životopis, Váš první a nesmírně důležitý krok k práci letušky/stevarda.


Přeji Vám mnoho úspěchů!

Michal.




Letuška - konkurz krok za krokem

28. března 2018 v 11:49 | Michal Zapský

Konkurz (Assessment Day)

  • Sníte o práci v oblacích?
  • Od mala vzhlížíte k nebi a představujete si, jaké to asi je, pracovat jako letuška/stevard?
  • Děsíte se stálé pracovní doby?
  • Dokončujete školu a nevíte přesně jakým směrem se vydat?
  • Chcete procestovat svět a být za to placeni?

Pokud jste alespoň na jednu otázku odpověděli ANO, pak jste tu správně!

O práci letušky/stevarda je ve světě obrovský zájem. Nejen díky štědrým benefitům, které obdržíte, ale hlavně kvůli té skvělé možnosti procestovat svět a být za to placen. (Mluvím z vlastní 10ti leté zkušenosti)


Jak se na takový konkurz dostat?

Navštivte oficiální stránky letecké společnosti a vyplňte online žádost. Postupujte pomalu a pečlivě vyplňte všechny kolonky. Přiložte Váš životopis a fotografie.
Pokud aerolinku Vaší žádostí zaujmete, budete zařazeni do užšího výběru a pozváni na konkurz (assessment day). Tohoto konkurzu se zúčastňuje zpravidla kolem 80 - 100 lidí. Letecké společnosti přijímají zhruba 15 - 20 lidí, samozřejmě záleží na jejich potřebách.


Jak takový konkurz probíhá?

Po obdržení emailu budete mít k dispozici všechny potřebné informace ohledně konkurzu. Pokud bude stanoveno, že konkurz začíná v 9:00 hod., tak věřte, že začátek bude přesně v 9:00 hod. Dochvilnost je v letectví velice důležitá a pozdní příchody se nepromíjejí. Doporučuji dorazit na určené místo konkurzu alespoň 30 min. před stanoveným začátkem.
Všichni kandidáti se shromáždí v místnosti, kde Vás přivítají 3-4 zástupci letecké společnosti. Ti provedou 5 - 10ti minutovou prezentaci, zahrnující historii společnosti, letadlovou flotilu a budoucí plány.
Pak už začnou jednotlivé testy. Pořadí testů se může u každé aerolinky lišit.

Dosah (Reach Test)

Jako budoucí letuška/stevard musíte být schopni dosáhnout na výše položená míste v kabině letadla, kde můžou být umístěny nouzové přístroje. Tato hranice je stanovena na 212cm. Tato výška bude označena páskou na zdi a každá kandidátka/kandidát musí dosáhnout na tuto hranici. Muži si mohou ponechat boty, ale nesmí si stoupat na špičky. Ženy bez bot, ale mohou si stoupnout na špičky. Pravidla jsou jednoduchá. Na značku dosáhnete = pokračujete v konkurzu. V opačném případě jste vyřazeni a v konkurzu dále nepokračujete.

Test z anglického jazyka (English Test)

Anglický jazyk je v letectví považován za oficiální jazyk. Plynulost v anglickém jazyce je jedním ze základních požadavků na práci letušky/stevarda. Test který podstoupíte se skládá z gramatiky a porozumění textu. Vše s výběrem možností (multiple-choice). Na test budete mít 20 minut. Je potřeba pracovat rychle a přesně. Testy nejsou nijak náročné.

Improvizovaná řeč (Impromptu Speech)

Tento test zjistí vaši plynulost v anglickém jazyce a také to, jak zareagujete na náhodnou otázku. Dostanete jednu otázku a musíte na ní okamžitě odpovědět. Otázky, které se mohou objevit:
  • Is it good to be young?
  • What makes people smoke?
  • What kind of superpower would you like to have?
  • Are manners important in your workplace?
  • When did you take all responsibility for other's mistake?
Náboráři mají v zásobě mnoho otázek a neustále je mění. Při tomto testu je potřeba zůstat v klidu, nezmatkovat a rozumně odpovědět na danou otázku.

Týmová práce (Group Excercise)

Kandidáti jsou rozděleni do skupin po 8 - 10 lidí. Náboráři leteckých společností mají tento druh testů opravdu v oblibě. Jsou to jedny z nejlehčích, nejrychlejších a nejpřesnějších způsobů, jak ohodnotit velkou skupinu kandidátů. Náboráři budou velice pečlivě sledovat, zda máte klíčové schopnosti a předpoklady, které hledají. Během tohoto jediného testu, náboráři sledují jaká je Vaše:
  • komunikace
  • týmová práce
  • schopnost rozhodovat se
  • slovní zásoba
  • organizace času
  • prezentace
  • práce ve stresové situaci
Náboráři dělají důležitá rozhodnutí na základě Vašeho chování a jak dokážete spolupracovat v týmu.
Co můžete očekávat?
  • Vaše skupina dostane instrukce a popis určitého problému
  • Poté dostanete seznam věcí, které by mohly pomoci vyřešit daný problém
  • Můžete použít pouze některé věci
  • Jako tým se musíte shodnout na tom, které věci použijete
  • Celý tým by měl souhlasit s výběrem věcí pomocí diskuse
  • Na celý úkol budete mít 15 minut
  • Na konci můžete být požádáni (jako tým) o prezentaci vašeho rozhodnutí
Zkuste si tenhle test opravdu užít. Buďte uvolnění a nesnažte se přemýšlet nad výsledkem daného problému. Na tom opravdu nezáleží. Buďte zdvořilý a usmívejte se. Pokud mluví ostatní, nechte je domluvit až do konce. Nikdy neskákejte druhým do řeči. Počítejte s tím, že v týmu budete mít silné osobnosti, které neradi pouštějí jiné ke slovu. Nenechte se tím rozhodit a zkuste si najít vhodný okamžik, kdy představíte týmu svůj nápad. Nezapomeňte, že jste hodnocen/a samostatně, takže jim ukažte Vaši osobnost v tom nejlepším světle.

Závěrečný pohovor (Final Interview)

Poslední částí konkurzu je závěrečný pohovor. V místnosti budete pouze Vy a 2 zástupci společnosti. Jeden z nich s Vámi bude provádět pohovor a druhý bude zapisovat všechny Vaše odpovědi a do pohovoru nezasahuje. Na tuto část konkurzu je potřeba být dokonale připraven. Náboráři zkoušejí maximálně odlehčit atmosféru, takže není třeba být super nervózní, na druhou stranu nepodcenit tento poslední, ale velice důležitý krok k dosažení Vašeho snu.
Očekávejte otázky typu profesní způsobilosti (competency) a otázky týkající se chování (behavioural). Musíte uvádět detailní příklady ve kterých znovu prokážete, že máte ty správné schopnosti a kvality stát se letuškou/stevardem této letecké společnosti.
Při odpovídání uvádějte konkrétní příklady, kdy jste udělali něco co obsahuje požadované schopnosti pro práci letušky/stevarda.

Použijte STAR techniku:

S - situation - popište situaci
T - task - popište vaši roli v dané situaci
A - action - popište co jste udělali proto, abyste úkol (problém) vyřešili
R - result/outcome - popište jaký byl výsledek/ponaučení z celé situace

Každou odpověď změnte ve vyprávění krátkého příběhu. Náborový manažer si musí být schopný udělat konkrétní obrázek z Vašeho vyprávění.
Nenechte se rozhodit, pokud Vás náborář přeruší a položí Vám otázku. Není záměrem Vás vyvést z míry, spíše Vás usměrnit na správnou cestu. Pozorně poslouchejte na co se Vás ptá a znovu přemýšlejte o klíčových kvalitách letušky/stevarda, které jste ještě nezmínily.
Příprava je opravdu důležitá a bude mít rozhodující vliv na to, zda získáte práci Vašich snů.
Zapamatujte si 5P: Proper Preparation Prevents Poor Performance
Závěrečný pohovor může u některých kandidátů trvat 15 minut, u jiných třeba až 45 minut.


O tuto práci je ve světě veliký zájem a rivalita na konkurzech je obrovská. Emirates Airline na svých oficiálních stránkách uvádí, že měsíčně obdrží 15000 žádostí! Tyhle čísla by Vás neměly odradit nebo znervóznit, naopak by měly být potřebnou motivací. Je potřeba na tohle pamatovat a dát Vaší přípravě opravdu maximum.

Přeji Vám mnoho úspěchů!

Michal.


Poznámka: Qatar Airways pořádají tzv. Open Day. Tato náborová událost se odehrává v lobby 4 až 5ti hvězdičkového hotelu. Tyto nábory se pořádají po celém světě a zaregistrovat se můžete na oficiálních stránkách letecké společnosti. Na Open Day stačí přinést Váš životopis a fotografie, které osobně předáte náborovému zaměstnanci. Během dne Vás kontaktují, zda jste byl/a zařazen do užšího výběru (Assessment Day). Open Day se může zúčastnit až 1000 lidí během jednoho dne.

Práce letušky-splňuji základní požadavky?

27. března 2018 v 14:23 | Michal Zapský

Práce letušky/stevarda...kde začít a jaké jsou základní požadavky pro letecké společnosti Emirates Airline, Etihad Airways a Qatar Airways.


Pokud jste již pevně rozhodnuti, že kariéra letušky/stevarda je ta spravná cesta, tak se spolu pojďme podívat, kde vlastně začít.


Práce letušky/stevarda je snem mnoha lidí, ale jen zlomek z nich to dotáhne až do konce. Hlavním důvodem je zpravidla to, že drtivá většina uchazečů to vzdá. Ano, počítejte s tím, že příprava zabere spoustu času, trpělivosti a také budete potřebovat pořádnou porci štěstí během výběrového řízení. Konkurzy jsou velice náročné a spousta lidí ani neodešle žádost, jelikož si myslí, že na to prostě nemají. Právě díky strachu z neúspěchu, mnoho lidí vycouvá a kariéra v oblacích zůstane navždy pouhým snem.
Pokud ale máte pozitivní přístup, péče o zákazníka Vám není cizí a umíte se pečlivě a poctivě připravit, pak máte velké šance na úspěch.
Pojďme spolu udělat první krok k Vaší vysněné práci a věřte si, že i Vy jednoho dne budete pracovat v letové hladině 40000 stop.

Jaké jsou základní požadavky?


Pro letecké společnosti v oblasti Perského zálivu:

  • -minimální věk 21 let
  • -být schopný dosáhnout na hranici 212cm
  • -minimální výška 160cm
  • -středoškolské vzdělání
  • -plynulá znalost AJ
  • -tetování nevadí pokud je na místech, která se dají skrýt pod uniformou
  • -brýle nejsou překážkou
  • -maximální věková hranice není udávána (já osobně jsem byl přijat ve věku 29 let)

Tyto základní požadavky jsou víceméně shodné u všech leteckých společností.
Pro evropské aerolinky platí minimální věk 18 let.
Poznámka: Qatar Airways má přísná pravidla ohledně tetování - není dovoleno, ať je na jakémkoliv místě Vašeho těla.

Online žádost

Pokud splňujete základní požadavky, tak je čas vyplnit online žádost k Vaší vysněné letecké společnosti. Žádost najdete na oficiálních stránkách aerolinky.
S vyplněním žádosti nespěchejte, pečlivě vyplňte všechny kolonky a dávejte si pozor na pravopis.



Každý z Vás má jiné preference, proto se ujistěte, že si uděláte podrobný průzkum všech společností, které nabízejí práci letušky/stevarda a vyberte si tu, která Vám nejvíce vyhovuje. Nikde není psáno, že nemůžete žádat u více společností najednou. Naopak, vřele doporučuji oslovit co nejvíce leteckých společností.

Ujistěte se, že Váš životopis je aktuální a zahrnuje všechny Vaše zkušenosti, vzdělání a získané certifikáty.
Fotografie jsou také velice důležité. Ujistěte se, že fotografie je aktuální a že na ní vypadáte už jako letuška/stevard (úprava vlasů a make-up). Vyhledání služeb profesionálního fotografa je rozumná investice.


Po odeslání žádosti Vám nezbyde nic jiného než čekat, zda budete zařazeni do užšího výběru a pozváni na konkurz (assessment day).


Přeji Vám mnoho úspěchů!

Michal.

Co byste měli vědět o Emirates - 10 faktů

24. března 2018 v 4:20 | Michal Zapský |  Emirates Airline

Mnozí z Vás poletí v létě na dovolenou a někteří z Vás si vyberou leteckou společnost Emirates.

Kdy tato aerolinka vznikla a odkud vlastně pochází? Jaký palubní personál mohu očekávat? A bude mít moje sedadlo obrazovku?

Prohlédněte si 10 aktuálních fakt o této letecké společnosti.


Emirates Airline - letecká společnost Spojených arabských emirátů, vlastněná emirátem Dubaj. Domovským letištěm je mezinárodní letiště Dubaj.


1. První let se uskutečnil v roce 1985

Rok 1985. Let EK600 z Dubaje do Karáčí.


Emirates vznikly v roce 1985, teprve před 33 lety (v porovnání Československé státní aerolinie vznikly v roce 1926). Emirates uskutečnily svůj inaugurační let 25. října 1985 z Dubaje do pákistánského Karáčí. Tento let s označením EK600 byl historickým milníkem a zrozením letecké společnosti, která o zhruba 30 let později provozuje více než 3600 letů týdně do 140 měst a 80 zemí po celém světě.


2. Největší provozovatel letadel s 2 uličkami


Airbus A380 a Boeing B777
 
Emirates provozují pouze letadla s 2 uličkami (wide-body aircraft). Jsou jimi dvoupatrový kolos Airbus A380 a Boeing B777. Emirates jsou největším provozovatelem těchto dvou typů letadel. V roce 2018 provozují 101 airbusů A380 a 141 boeingů B777, celkem 242 letadel. Je to jediná letecká splečnost na světě, která zaručuje každému zákazníkovi sedadlo s osobním monitorem na každém letu.


3. Neuvěřitelných 101 dvoupatrových letadel A380

Airbus A380 - Super Jumbo
 
Emirates mají v provozu (březen 2018) neuvěřitelných 101 letadel airbus A380 označované jako Super Jumbo. Dalších 41 je objednáno a bude doručeno během příštích let. Aerolinky budou celkem vlastnit a provozovat 142 letadel A380.

V pomyslném žebříčku by se za Emirates umístily Singapore Airlines s 19 airbusy A380, následováni Lufthansou se 14 A380 v provozu.


4. Sprcha na palubě letadla? Samozřejmě!

Sprcha v letadle airbus A380

Letadlo Airbus A380 společnosti Emirates je vybaveno sprchou. Před tím než začnete skákat radostí Vás musím upozornit, že sprcha je k dispozici pouze pro zákazníky první třídy. Pokud máte stranou několik tisíc dolarů, pak si sprchu v letové hladině 40000 stop určitě užijete.


5. Palubní personál z více než 150 zemí


Palubní personál Emirates Airline

Skoro na každém letu s Emirates budete mít nejméně 12 různých národností palubního personálu, mluvícími mezi 9 až 18 různými jazyky.

Nejvíce letušek a stevardů pochází z Anglie, Austrálie, Indie a Filipín.

Emirates zaměstnávají 20000 letušek a stevardů.


6. Nejdelší let trvá 17 hodin a 25 minut


Trasa letu z Dubaje do Auklandu

Za 17 hodin byste si mohli v pohodě zaletět z Prahy do New Yorku, kouknout na Empire State Building a letět zpátky do Čech anebo můžete strávit těchto 17 hodin s Emirates na lince Dubaj - Aukland, Nový Zéland.


7. Emirates jako sponzor světového fotbalu

 
Emirates jsou nejen veleúspěšnou aerolinkou, ale také značkou známou po celém světě v rámci sponzorování klubů a sportovních událostí, zvláště fotbalu. Určitě jste si všimli loga "Fly Emirates" na dresech fotbalistů Arsenalu, Realu Madrid, Paříž St. German anebo AC Milán.
Domácí stadión Arsenalu se jmenuje Emirates, jedna z nejmodernějších fotbalových arén světa. Při jediném zápase je logo Emirates shlédnuto miliony lidí po celém světě.


8. Značka Emirates je velice populární


Logo společnosti Emirates

Aerolinky z Dubaje se těší velké oblibě mezi cestujícími. V roce 2017 dosáhla hodnota značky Emirates 7.7 miliard amerických dolarů.

Emirates byly zvoleni 4 krát Skytrax leteckou společností roku a to v letech 2001, 2002, 2013 a 2015. Skytrax je v letectví něco jako Oskar ve filmovém průmyslu.


9. Letiště v Dubaji je třetím nejvytíženějším na světě

Mezinárodní letiště Dubaj

Mezinárodní letiště Dubaj je třetím nejvytíženějším letištěm na světě. Před dubajským letištěm je Peking a Atlanta.

Za rok 2016 odbavilo letiště v Dubaji 83,6 miliónů pasažérů. Letiště Václava Havla v Praze, za stejný rok, odbavilo zhruba 13 miliónů pasažerů.


10. Stáří letadlové flotily

Nemusíte se obávat, že poletí starým letadlem, které by už dávno mělo být v muzeu.
Průměrný věk letadel Emirates je 5,5 let.
Stáří letadel airbus A380 je 4,4 roky.
Stáří letadel boeing B777 je 6,5 let.



Ať už si vyberete jakoukoliv leteckou společnost, přeji Vám pohodlný a ničím nerušený let.

S pozdravem,

Michal.

Práce stevarda - Můj příběh

23. března 2018 v 11:31 | Michal Zapský |  Můj příběh

Vítejte na mém blogu "10 let v oblacích!"

Rád bych se Vám tímto článkem představil.

Jmenuji se Michal Zapský a tohle je můj příběh...


Po ukončení školení na pozici vedoucí kabiny (Cabin Manager)



10 let jsem pracoval jako stevard u letecké společnosti Etihad Airways a to od roku 2007 do roku 2017. Etihad Airways je vlajková letecká společnost Spojených arabských emirátů a nejrychleji rostoucí aerolinií v historii civilního letectví.

Konkurzu jsem se zúčastnil v Praze a to bez předchozích zkušeností v letectví. Konkurzem jsem prošel napoprvé a nabídku práce stevarda jsem přijal.

Má kariéra začala jako stevard v ekonomické třídě a postupně jsem se vypracoval na pozici vedoucího kabiny.

Mám zkušenosti na následujících typech letadel:
Airbus A380 (dvoupatrové dopravní letadlo), A345, A346, A332, A321, A320, A319 a Boeing B777.

Během mé 10ti leté kariéry jsem se setkal s nespočetným množstvím situací. Od náročného celodenního konkurzu na pozici stevarda, přes spokojené i nespokojené pasažéry, poskytování první pomoci, až po řešení nouzových postupů během letu. Jako vedoucí kabiny na letadle typu A380 jsem zodpovídal za 23 členou posádku a cca 500 pasažerů.

​Obor letectví je mým koníčkem a velkou vášní. Během mé kariéry jsem získal licenci na dispečera letecké dopravy. Kurz jsem absolvolal v USA (Scheffield School of Aeronautics, Fort Lauderdale, Florida).


Má kariéra u Etihad Airways:

  • duben 2007 - vyplnění online formuláře
  • duben 2007 - konkurz v Praze
  • květen 2007 - potvrzení o přijetí - golden email
  • červenec 2007 - odlet do Abu Dhabi, Spojené Arabské Emiráty
  • červenec - září 2007 - počáteční školení (cabin crew induction training) - 6 týdnů
  • říjen 2007 - červen 2009 - stevard v ekonomické třídě (cabin crew economy class) - 1 rok a 8 měsíců
  • červenec 2009 - březen 2013 - stevard v první a byznys třídě (cabin crew first and business class) - 3 roky a 9 měsíců
  • duben 2013 - prosinec 2015 - zástupce vedoucího kabiny (cabin senior) - 2 roky a 9 měsíců
  • leden 2016 - září 2017 - vedoucí kabiny (cabin manager) - 1 rok a 9 měsíců

V současné době se zabývám poradenstvím týkající se práce letušky/stevarda. Předávám své bohaté zkušenosti novým kandidátkám/kandidátům na tuhle rozhodně zajímavou práci.

Na tento blog budu postupně psát jak postupovat, pokud se chcete stát letuškou/stevardem. Jaké jsou minimální požadavky a jak vlastně takový konkurz na práci letušky probíhá.
Budou zde příběhy a také fotografie z mé 10ti leté kariéry.

Pokud jste jedním z těch, kdo se o tuto práci zajímá, pak doufám, že je můj příběh dostatečnou inspirací.

Můžete také navštívit mé stránky:


S pozdravem,
Michal.